Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

Η γυμναστική αυξάνει τα καλά βακτήρια του εντέρου

Τα βακτήρια συνδέονται με την παχυσαρκία και το αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα

Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η άσκηση βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και μειώνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Σύμφωνα όμως με μια νέα έρευνα, μπορεί να αυξήσει και την ποικιλία των καλών βακτηρίων του εντέρου.



Ερευνητές από την Ιρλανδία -όπως σημειώνει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail- υποστηρίζουν ότι αυτή η παράμετρος είναι πολύ σημαντική, καθώς η μειωμένη ποικιλία βακτηρίων του εντέρου συνδέεται με την παχυσαρκία και ένα πιο αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.



Τα συμπεράσματα της ερευνητικής ομάδας από το πανεπιστήμιο University College of Cork δημοσιεύτηκαν στο British Medical Journal.



Οι επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα κοπράνων και αίματος από 40 επαγγελματίες αθλητές του ράγκμπι στο μέσο ενός αυστηρού προγράμματος άσκησης.

Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν αυτά τα δείγματα για να αξιολογήσουν το εύρος των βακτηρίων στο έντερό τους και τα συνέκριναν με δείγματα από 46 υγιείς άντρες, οι οποίοι δεν ήταν επαγγελματίες αθλητές μεν, αλλά ταίριαζαν στις σωματικές διαστάσεις και την ηλικία των αθλητών.



Παρότι είχαν σημαντικά αυξημένα επίπεδα κινάσης της κρεατίνης, οι αθλητές εμφάνιζαν χαμηλότερα επίπεδα δεικτών φλεγμονής από οποιοδήποτε από τους άνδρες στην ομάδα σύγκρισης.



Είχαν ακόμη καλύτερο μεταβολικό προφίλ από τους άντρες με μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος και παρουσίαζαν σημαντικά μεγαλύτερο φάσμα καλών βακτηρίων στα έντερά τους.



e-volos.gr

Ποιες βιταμίνες πρέπει να παίρνουμε ή να αποφεύγουμε το καλοκαίρι;

Ο ήλιος παίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία μας, τη διάθεσή μας και ακόμα σημαντικότερο ρόλο στην παραγωγή συγκεκριμένης βιταμίνης στον οργανισμό, γι’ αυτό και γενικά θεωρείται απαραίτητος. Πέρα από αυτό όμως, ο ιδρώτας που προκαλεί η ζέστη της ηλιακής ακτινοβολίας ενισχύει την ταχύτερη αποβολή ορισμένων στοιχείων από τον οργανισμό κάνοντας έτσι πιο επιτακτική την ανάγκη να αναπληρώσουμε οι ίδιοι μέσω της διατροφής μας αυτές τις απώλειες.




Μάθετε ποιες είναι οι βιταμίνες που χρειαζόμαστε περισσότερο το καλοκαίρι και εμπλουτίστε με αυτές τη διατροφή σας, ώστε να περάσετε τις μέρες σας ξαπλωμένοι στην παραλία και όχι στο κρεβάτι, από έλλειψη ενέργειας.



Χαλαρώστε με τη βιταμίνη D
Εάν όντως σκοπεύετε να περάσετε χρόνο κάτω από τον ήλιο, έχετε υπόψη σας και με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας, ότι μπορείτε να απέχετε για τους καλοκαιρινούς μήνες από τα συμπληρώματα της βιταμίνης D. Ο κύριος λόγος άλλωστε που λαμβάνετε το συμπλήρωμα είναι η έλλειψη του ήλιου κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών και η αδυναμία παραγωγή της βιταμίνης αποκλειστικά από το σώμα. Το καλοκαίρι λοιπόν, που ο ήλιος είναι εκεί για να βοηθήσει το σώμα σας να συνθέσει τη βιταμίνη, τα συμπληρώματα είναι περιττά.


Όλα αυτά, ωστόσο, με τη σύμφωνα γνώμη του γιατρού σας, καθώς εάν ταλαιπωρείστε το καλοκαίρι από αλλεργίες, δεδομένου ότι η βιταμίνη D έχει έντονη αντιφλεγμονώδη δράση, ίσως χρειάζεται να συνεχίσετε να τη λαμβάνετε.

Δώστε βάρος στη βιταμίνη C Εάν η βιταμίνη C, είναι απαραίτητη όλο το χρόνο, το καλοκαίρι είναι διπλά απαραίτητη. Η C, βοηθάει το σώμα να αντιμετωπίσει την εκτεταμμένη ζέστη καλύτερα  και να αποτρέψει την εμφάνιση προβλημάτων από την πολλή θερμότητα, όπως είναι η θρεμοπληξία και η ηλίαση. Συγκεκριμένο συστατικό που βρίσκεται στη βιταμίνη C, ενισχύει τη δράση των ιδρωτοποιοών αδένων, βοηθώντας τους να ανταπεξέλθουν στον αυξημένο φόρτο εργασίας τους.
Η βιταμίνη C, ακόμα, προστατεύει το δέρμα από ηλιακά εγκαύματα, αφού δρα σαν φυσικό αντιοξειδωτικό και συνδράμει στην παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα. Τέλος, βοηθά στην αντιμετώπιση των εποχιακών αλλεργιών, δεδομένης της αντισταμινικής της δράσης.

Μην ξεχνάτε τη βιταμίνη Ε Τέλος, και η βιταμίνη Ε, έχει προστατευτικό ρόλο απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία, ενώ βοηθάει στην αποτοξίνωση του οργανισμού μέσα από τον ιδρώτα. Επιπλέον, η ικανότητα της Ε να συνεργάζεται με τη βιταμίνη C, παίζει ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση των αλλεργικών συμπτωμάτων που ταλαιπωρούν πολλούς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.





clickatlife.gr

Μάθετε τον... αόρατο παράγοντα που σας παχαίνει καθημερινά

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Karolinska στη Σουηδία ανακάλυψαν έναν τελείως παράδοξο παράγοντα που μας παχαίνει, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.
Μάλιστα, η επίδρασή του είναι καθοριστική όχι μόνο για το βάρος μας, αλλά και για την καρδιαγγειακή μας υγεία.


Όσο απίστευτό και αν σας φανεί πρόκειται για την ηχορύπανση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας μελέτης, όσο πιο δυνατός είναι ο θόρυβος από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, στον οποίο εκτίθενται οι κάτοικοι, τόσο μεγαλύτερη είναι η αύξηση της περιφέρειας της μέσης τους.


Για την ακρίβεια, για κάθε 10 ντεσιμπέλ αύξησης στα επίπεδα θορύβου, υπήρχε αύξηση της τάξης του ενός εκατοστού στην περιφέρεια.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της επίδρασης, αρκεί να σκεφτείτε ότι τα 10 ντεσιμπέλ, αντιστοιχούν στη διαφορά ανάμεσα σε μια χαμηλόφωνη συνομιλία και το επίπεδο θορύβου σε ένα μέσο σπίτι.


Στο πλαίσιο της έρευνάς τους, οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερα από 5.000 άτομα για δέκα χρόνια, διαπιστώνοντας ότι η περιφέρεια μέσης εκείνων που εκτίθονταν περισσότερο στον θόρυβο αυξήθηκε κατά μέσο όρο 6 εκατοστά.
Προγενέστερη μελέτη από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Imperial College του Λονδίνου είχε αποκαλύψει ότι η συνεχής έκθεση σε υψηλά επίπεδα θορύβου αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 20%.


Πηγή: www.onmed.gr

Η Σημασία της Προθέρμανσης και της Αποκατάστασης

Η Σημασία της  ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗΣ και της ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Πριν Από Κάθε Αθλητική Δραστηριότητα



Με την έναρξη της κάθε αθλητικής δραστηριότητας η προθέρμανση ενδείκνυται πριν τη  κυρίως άσκηση ώστε να προετοιμάσει τους μυς και την καρδιά μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης ακανόνιστων παλμών και ελαχιστοποιώντας τον πρόωρο σχηματισμό γαλακτικού οξέος από την αρχή της άσκησης.

Επίσης, οι μυς και οι αρθρώσεις πριν την άσκηση είναι κρύοι και άκαμπτοι, έτσι με τη προθέρμανση  ενισχύεται η διάταση των σκελετικών μυών, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο κακώσεων. Πολλοί ασκούμενοι δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη διαδικασία της προθέρμανσης με αποτέλεσμα να είναι πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

Το χαλάρωμα ή αλλιώς αποκατάσταση, αποτελεί κι αυτό ένα σημαντικό σκέλος σε κάθε προπόνηση, μιας και μειώνει προοδευτικά την ένταση μετά από μια αθλητική δραστηριότητα, επιτρέποντας την επαναφορά της κυκλοφορίας του αίματος και όλων των λειτουργιών του σώματος στα αρχικά επίπεδα πριν την έναρξη της άσκησης.

Με βάση τα παραπάνω η προθέρμανση και η αποκατάσταση θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε φυσικής δραστηριότητας ανεξαρτήτως του επιπέδου του ασκούμενου/αθλητή.




            Νίκη Μπιτσώρη
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

fitnesspulse.gr