Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Η επίδραση των ασκήσεων yoga πάνω στον οργανισμό

ΕΡΕΥΝΕΣ

Η επίδραση των ασκήσεων yoga πάνω στον οργανισμό - του Ρόμπερτ Νάτζεμυ

Η hatha yoga είναι η επιστήμη που ισορροπεί τις δυνάμεις του σώματος και του νού με την άσκηση του σώματος, της αναπνοής, τη σωστή δίαιτα, τη χαλάρωση και την αυτοσυγκέντρωση. Τελευταία, ορισμένοι επιστήμονες έκαναν μελέτες πάνω σε άτομα που κάνουν yoga με σκοπό να προσδιορίσουν τα φυσικά αποτελέσματα αυτής της τακτικής πάνω στο σώμα. Σας παραθέτουμε μερικά από τα κυριότερα σημεία αυτών των μελετών που έχει εκθέσει εκτενώς ο James Funderburg στο βιβλίο του « Η επιστήμη μελετά τη yoga».

Παρ’ όλο που θα αναφερθούμε σε κάθε ένα σύστημα ξεχωριστά, θα πρέπει να θυμόμαστε πως το κάθε σύστημα έχει στενή σχέση με τα υπόλοιπα και ότι κάθε επίδραση γίνεται αισθητή σε όλα τα συστήματα.

Η επίδραση πάνω στον σκελετό και το μυϊκό μας σύστημα.

Ο σκελετός: Aποδείκτηκε ότι οι ασκήσεις της yoga δίνουν μεγαλύτερη ελαστικότητα στις αρθρώσεις του σώματος όπως στους γοφούς, τον κορμό, τον αυχένα και τον αστράγαλο μετά από 10 εβδομάδες ασκήσεων yoga. Αυξάνεται η ροή μέσα στα κόκκαλα κάνοντας τα πιο δυνατά και πιο ελαστικά. Η αύξηση της ροής του αίματος και η κίνηση χρησιμεύουν επίσης για την απομάκρυνση των αλάτων από τις κλειδώσεις. Πρωταρχικό ρόλο για ένα υγειές σώμα είναι η σπονδυλική στήλη μέσα απ’ την οποία διέρχεται κάθε νευρική και πρανική σύνδεση του μυαλού με το σώμα. Κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης υπάρχουν πολυάριθμα γάγγλια που ελέγχουν τη διέλευση των νευρικών ερεθισμάτων και της ενέργειας προς τα διάφορα όργανα του σώματος. Αν η σπονδυλική στήλη δεν είναι ευθυγραμμισμένη, αυτή η ενέργεια δεν μπορεί να κυκλοφορήσει άνετα, έτσι ορισμένα όργανα θα εκφυλιστούν και θα γίνουν ευαίσθητα σε αρρώστιες. Μερικές αρρώστιες οφείλονται στην κακή ευθυγράμμιση των σπονδύλων και εξαφανίζονται μόλις διορθωθεί η σπονδυλική. Η yoga δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην σπονδυλική στήλη φροντίζοντας ώστε να είναι ίσια και εύκαμπτη. Αυτό αυξάνει την επίγνωση του σώματος και τη ζωτική ενέργεια.

Μυϊκό σύστημα: Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη γυμναστική και στη yoga. Η γυμναστική γίνεται με περισσότερη ενεργητικότητα και μερικές φορές με βιαιότητα προς το σώμα. Η yoga γίνεται με έλεγχο και περισσότερη αυτοσυγκέντρωση. Η γυμναστική άσκηση φτιάχνει κοντούς, σφιγμένους μύες, ικανούς για βαριά εργασία. Η yoga καλλιεργεί επιμήκεις, χαλαρωμένους μύες, ελεύθερους από ένταση αλλά ικανούς να κινηθούν γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στις απλές, καθημερινές δραστηριότητες. Προσέξτε τη γάτα που βρίσκετε συνεχώς σε χαλάρωση αλλά οποιανδήποτε στιγμή μπορεί να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά. Τέτοιο σώμα φτιάχνει η yoga. Όταν χρησιμοποιούνται οι μύες και ξοδεύεται ενέργεια, δημιουργείτε γαλακτικό οξύ. Αυτό το οξύ, συσσωρεύεται μέσα στο σώμα μέχρι να κουραστούμε και να κοιμηθούμε ή να ξεκουραστούμε ώστε να μπορέσει αυτό το οξύ να φύγει. Με τις γυμναστικές ασκήσεις, που η μυϊκή δραστηριότητα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την εισροή του οξυγόνου μέσω της αναπνοής, το γαλακτικό οξύ αυξάνεται και στο τέλος είμαστε πιο κουρασμένοι. Με τη yoga, η εισροή του οξυγόνου μέσω της αναπνοής είναι μεγαλύτερη από τη μυική δραστηριότητα και το γαλακτικό οξύ απομακρύνεται. Σε αυτή την περίπτωση, βγαίνει κανείς ανανεωμένος με περισσότερη ενέργεια και καθαρότερο μυαλό.»
 fit-blaster.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.