Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

Γιόγκα για αρχάριους

Συμβουλές για όσους ξεκινούν να δοκιμάζουν την εναλλακτική μορφή άσκησης
Οι αυξημένοι ρυθμοί της καθημερινότητας και ο καθιστικός τρόπος ζωής μας έχουν οδηγήσει στην εμφάνιση πολλών ψυχοσωματικών προβλημάτων όπως π.χ το άγχος και η κακή διάθεση, οι πονοκέφαλοι, η αύξηση του σωματικού βάρους, οι πόνοι στη μέση και στον αυχένα και η κακή στάση σώματος.

Η γιόγκα είναι μια εναλλακτική μορφή άσκησης, που έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να συμβάλει θετικά στη μείωση αυτών των προβλημάτων.

Η λέξη γιόγκα (Yoga) προέρχεται από τη λέξη «yoking» που σημαίνει συνένωση, συνύπαρξη, του μυαλού και του σώματος μέσω συγκεκριμένων μεθόδων, κύρια του διαλογισμού.

Η προέλευση της γιόγκα πιστεύεται ότι είναι από την ινδική παράδοση. Οι πρώτες ενδείξεις από πρακτικές γιόγκα εντοπίζονται στο 400 π.Χ., ενώ στα τέλη του 19ου αιώνα έγινε δημοφιλής στο δυτικό κόσμο ως ένα είδος σωματικής και πνευματικής άσκησης.

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η γιόγκα:

Οδηγεί σε αρμονία και ισορροπία μεταξύ του σώματος, του νου και του πνεύματος.
Αυξάνει δύναμη, ευλυγισία, εύρος κίνησης και ισορροπία.
Επιβραδύνει τον ρυθμό της καρδιάς.
Εξισορροπεί την πίεση του αίματος και βελτιώνει την κυκλοφορία.
Ρυθμίζει τις ορμόνες και τους βιολογικούς ρυθμούς του σώματος.
Ενδυναμώνει, τονώνει τους μυς και χαρίζει ευλυγισία.
Βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού.
Καταπολεμά την κατάθλιψη, το άγχος και την αϋπνία.
Βελτιώνει τη στάση του σώματος.
Μειώνει το άσθμα.
Συμβάλλει στη καταπολέμηση του καρκίνου.
Μειώνει το σωματικό βάρος.

Εφόσον λοιπόν θέλετε να ξεκινήσετε γιόγκα θα ήταν χρήσιμο να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες:

1. Θα πρέπει να διαλέξετε το είδος της γιόγκας που σας αρέσει. Η Hatha γιόγκα ταιριάζει σε όλους, ανεξαρτήτως επιπέδου φυσικής κατάστασης ή ηλικίας. Θεωρείται ιδανική αν έχετε μειωμένη ευλυγισία, επειδή πρόκειται για ένα είδος γιόγκα που μπορείτε να εκτελέσετε τόσο με ήπιο ρυθμό, όσο και με πιο δυναμικό, αν το επιθυμείτε.

2. Επιλέξτε το κατάλληλο περιβάλλον και εξοπλισμό. Είναι πολύ σημαντικό να είστε σε ένα χώρο που σας χαλαρώνει. Φορέστε άνετα ρούχα και βγάλτε τα παπούτσια σας, έτσι ώστε να νιώθετε ανάλαφροι/ες. Προμηθευτείτε ένα λεπτό στρώμα και βάλτε χαλαρή μουσική (εάν είναι επιλογή σας).

3. Το γεύμα σας πριν την γιόγκα θα πρέπει να είναι ελαφρύ και θα πρέπει να πίνετε λίγο νερό κατά τη διάρκεια της άσκησης.

4. Κλείνετε εντελώς τα κινητά σας. Είναι η στιγμή για να αποσυνδεθείτε και να ηρεμήσετε και εσείς και ο υπόλοιπος κόσμος στο χώρο.

5. Πριν το πρώτο σας μάθημα συστηθείτε στη δασκάλα ή τν δάσκαλό σας και ενημερώστε τους για οποιοδήποτε τραυματισμό ή θέμα υγείας.

6. Πάντα πρέπει να κάνετε προθέρμανση, ώστε να αυξηθεί η θερμοκρασία του σώματος και η ενέργειά σας. Η προθέρμανση είναι απαραίτητη για την πρόληψη των τραυματισμών.

7. Ασκηθείτε. Είναι καλό να ασκείστε 4-6 φορές την εβδομάδα ή τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα για να δείτε και να νιώσετε πραγματική διαφορά.

8. Μην σπρώχνετε τον εαυτό σας πέρα από τα όριά του. Δεν υπάρχει λόγος για ανταγωνισμό. Ξεκινήστε με εύκολες ασκήσεις. Το πιο σημαντικό σε αυτό το επίπεδο είναι να μάθετε να παίρνετε σωστά αναπνοές και να ηρεμείτε.

9. Θα ήταν χρήσιμο να συμβουλευτείτε ένα δάσκαλο γιόγκα προκειμένου να σας δείξει την τεχνική των ασκήσεων και τη φιλοσοφία της γιόγκα.

Πηγή: mednutrition.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.